Maleisie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anouk en Mandy - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Anouk en Mandy - WaarBenJij.nu

Door: Mandy en Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk en Mandy

02 Maart 2015 | Singapore, Singapore

Maleisie

Vanuit phuket vlogen we al vroeg naar Kuala lumpur. Kuala Lumpur was ontzettend druk en chaotisch. Opvallend was ook gelijk dat de bevolking voor meer dan 90 procent uit mannen bestaat. Met volledig bedekte kleding zijn we naar de batu caves gegaan met het openbaar vervoer. Een bus zomaar pakken bleek nog niet zo makkelijk, zo leek niemand te weten welke bus we moesten pakken. Na ongeveer 2 uur wachten hadden we de bus te pakken! Een lange trap leidde ons naar de grotten. Hierna hebben we een taxi geregeld en zijn we richting de twin towers gegaan. Het werd al donker, waardoor de torens steeds mooier verlicht werden. Toen het donker was startte er een mooie fonteinenshow.
De dag erna hebben we de bus gepakt naar de Cameron highlands. Een tocht die normaal 3 uur duurt, maar door de drukte vanwege het Chinees nieuwjaar mocht de tocht 9 uur duren.. De tocht was de laatste kilometers omhoog erg mooi. Kronkelweggetjes brachten ons langs theeplantages en prachtige natuur. We hebben hier een tour gedaan naar Het hoogste vieuwpoint, een stukje mossy forest en de theeplantage BOH. We hebben hierna zelf ook nog een stukje door de jungle gelopen totdat het begon te onweren. Het was ook bizar om weer in trui en lange broek te slapen ipv zwetend onder de waaier wakker te worden.
 We hebben hier 2 nederlanders ontmoet waar we mee optrokken en samen zijn we richting Penang gegaan. Penang hebben we de snake tempel bezocht, en hebben we gegeten en drankjes gedaan met de Nederlandse jongens. Verder had Penang weinig te bieden en wilde we om 8 uur de boot nemen naar  Langkawi. Dit werd helaas pas de boot van 14.00 uur omdat hij vol was. Terug naar het hostel gegaan en ons gratis ontbijt meegepakt en de streetart van Penang bekeken. Hier raakte we aan de praat met Caspar, een Engelse jongen die vanaf toen onze reisgenoot werd tijdens onze dagen op Langkawi. Hier kregen we ook nog een vierde handlanger, Rick, later ook wel bekend als devactivist. Tijdens onze eerste minuten samen viel zijn oog op een emmertje met erg dure schildpadden bij iemand op de bagagekar.. Toen waren alle remmen los. Hij begon met de schildpadden in zijn armen te rennen (run forest run, dat idee) en gooide ze met emmer en al in zee! . Set them Free! Compleet van slag hebben we met de jongens een auto gehuurd en hebben we het eiland letterlijk rond gecrossd. Na ternauwernood een aanval van een aap overleefd te hebben zijn we heelhuids bij een hostel beland. We hebben biertjes gedronken op het strand en mooie gesprekken gehad. Dag 2 zijn we met de auto naar watervallen en standjes geweest en mooie plekjes bezocht. De natuur op dit eiland is echt Adembenemend, zo bijzonder om dit te zien, en overal aapjes te zien in het wild, klimmend in de waterval. Uiteindelijk waren we met een groepje vanuit het hostel met z'n alle naar een hele relaxte strandbar gegaan met reggae achtige muziek. Lekker met zijn alle zitten kletsen en verschillende nationaliteiten bij elkaar geeft inspirerende gesprekken. Na langkawi hebben we de nachtbus naar de perhentian Islands genomen. De boottochten vanuit langkawi en naar de perhentians waren al ontzettend mooi! Op de perhentians waren de sporen van de moonson nog goed te zien. Omdat dit seizoen net over was was het nog erg rustig en was een groot deel van de hostels/bungalowtjes weer aan het opbouwen.  Het eiland was geweldig mooi en  sprookjesachtig, zo zie je ze niet veel. De eerste dag hebben we een kayak gehuurd en zijn we met de snorkels op pad gegaan. Mooi helder water en privé strandjes gaven ons een relaxte middag. Hele mooie onderwaterwereld met veel diversiteit. Babyhaaitjes waren ook van de partij, maar of we die gezien hebben.. Geen idee.. Na een bbq op het strand zijn we ontzettend moe maar voldaan in onze stinkende klamboe gaan liggen, wat een armoe. Zelfs voor het toiletpapier moesten we betalen. Ook een handdoek die mandy had weggegooid lag een dag later in de keuken, klaar voor hergebruik... VIES. Dag 2 hebben we de bossen doorkruist opzoek naar het hoogste punt voor een mooie view. Na 4.5 uur zoeken werden we beloont met een super uitzicht! Avonddiner hebben we uiteraard aan het strand gedaan, onder het genot van een film op groot scherm. Dag 3 zijn we naar het lokale vissersdorpje gelopen en hebben we lekker lokaal geluncht. Toen ging de boot weer terug en moesten we richting vliegveld voor de vlucht naar Singapore. Onderweg hebben we samen met een duitse jongen een lokaal avondmaal genuttigd. De mensen in dit restaurant waren ontzettend verlegen omdat ze geen Engels konden spreken dat ze ons niet durfde tengelen. Via de tafel naast ons kregen we het blokje waar we zelf onze bestelling op moesten schrijven. Eten was wel erg lekker. Vooral Anouk genoot van haar inktvis(?)
Na onze eerste vlucht van een uurtje zijn we geland om 1.00 op kuala Lumpur, waar we 4 uur moesten wachten. We hadden een lekker plekje gevonden in een hoekje op de grond om lekker omringd door onze tassen te kunnen slapen. Na een heerlijk dutje (gaan we vaker doen) op naar de balie.. Met onze slaapkoppen zijn we met al onze bagage door de security gegaan ipv naar de bagage drop.. Konden we weer terug.. Eenmaal aan de beurt na lang wachten bleek de bagage drop dicht te zijn.. We konden niets meer doen. We hadden officieel onze eerste vlucht gemist..(kan ook weer van de Bucketlist). 90 euro lichter konden we een uurtje later alsnog naar Singapore. Singapore was compleet anders, maar we vonden het er super! Vanaf de eerste minuut onze ogen uitgekeken. Grote luxe winkelcentra, bijzondere gebouwen, alles brandschoon en de luxe die alle hotels bieden was super om mee te maken! We hebben in een dag alles gezien en overal naartoe en doorheen gelopen! Na een avondmaal met een jongen uit ons hostel (jawel,een Lopikse boerenknol) hebben we genoten van de skyline, en de parade voor het Chinees nieuwjaar(hebben we toch nog een soort carnavalsoptocht gehad). Hierna door het grote hotel met de 'boot' erop naar de verlichte bomenshow. Weer terug door het hotel even kunnen genieten van een geweldige massage (rug, hoofd en voeten massage). Hierna zijn we hier verdwaald geraakt, en toen de metro gepakt naar hostel! Een dorm met alleen maar meiden.. Zonder gesnurk zou je denken en vooral hopen.. Maar al na 2 min kwamen we erachter: ook meisjes kunnen enorme bomen omzagen...!
Vanuit singapore onze vlucht gepakt naar borneo(ook bijna gemist) waar we de komende 10 dagen zullen verblijven.
Op dit moment zitten we op Borneo. Vandaag hebben we onze plannen omgegooid en gaan we de uitdaging aan: morgen vertrekken we voor de 2 daagse klim op de mount kinabalu!

Keep you posted!

Liefs van ons

• 02 Maart 2015 - 13:42

Anouk En Mandy :

Foto's volgen nog :)

• 03 Maart 2015 - 10:44

Paps Van Der Poel:

Jeetje ! Geweldige ervaringen allemaal ! Ben benieuwd naar de foto's hoor ! Lessons in life :-)))

• 10 Maart 2015 - 19:47

Monique:

wat een leuke verslagen! nog veel plezier