Eiland hoppen van oost naar west Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Anouk en Mandy - WaarBenJij.nu Eiland hoppen van oost naar west Thailand - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Anouk en Mandy - WaarBenJij.nu

Eiland hoppen van oost naar west Thailand

Door: Mandy en Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk en Mandy

17 Februari 2015 | Thailand, Phuket

Aangekomen in koh Tao startte Onze eerste ervaring met het zoeken naar een slaaplekker, en het moest goedkoop zijn. Na een aantal keer vragen hebben we een leuke plek gevonden, lotus resort! Bungalowtje voor onszelf, aan het zwembad en strand, maar wel met koude douche. We wilde gelijk het strand gaan verkennen maar helaas.. Regen! Onze eerste en tot nu toe enige regenbui. Savonds een lekker hapje eten met het Thaise Chang bier!

Naast het Chillen op de eilanden koh Tao, koh Phangan hebben we ook wat andere dingetjes op de eilandjes gedaan. We hebben de mooiste plekjes en standjes opgezocht per scooter, waar we verschillende stops hebben gemaakt om het water in te duiken en te snorkelen. Het snorkelen ging ons beiden niet gelijk goed af waardoor we door ons gegil en gelach elke vis weg hadden gejaagd. Anouk water in haar bril Mandy water in haar snorkel.
Ook hebben we een waterval bezocht waarbij we moesten klimmen en er iets ontzettend tragisch is gebeurd. Op het moeilijkste stuk van dit pad hebben we afscheid moeten nemen van de mooiste zonnebril van Mandy. Langzaam maar veel te snel gleed hij van de stenen af zo hop de waterval in. Mandy heeft tevergeefs geprobeerd al klimmend de zonnebril terug te vinden maar helaas. We hebben op elk eiland genoten van mooie zonsondergangen waarbij we enkele yogaposities gebruikten om helemaal tot onszelf te komen en de zonnebril te kunnen vergeten.
Na koh Phangan hebben we een nachtje geslapen in een mooie kamer op koh Samui, om vervolgens de boot te pakken naar het vaste land.
De tocht van koh Samui begon om 8.30 en eindigde om 19.00. We gingen van boot op bus op minibus op autoferry op autoferry op minibus en het ging maar door.. En wij maar wachten tot we weer op de boot gezet zouden worden die ons naar koh Lanta zou brengen.. Maar na een uur in de ellendige minibus wisten we dat dat ons vervoer was ipv de boot, waarom weten we nog steeds niet. Aangekomen op koh Lanta (westkust/Andaman coast) was het zoeken naar een slaaplekker begonnen. Omdat alles vol was duurde het langer dan gedacht maar uiteindelijk met een beetje afdingen een leuke plek aan het strand gevonden. 3 nachtjes zijn we hier gebleven. Mooie kusten bezocht opnieuw met de scooter, en het hele eiland over gecrost. We hebben ook nog een kayaktour gedaan. Met een longailboat naar Talabeng island, waar we met de kayak omheen mochten kayaken en de sea cave in gingen. Hierna voor lunch en relaxen naar Bu Bu island. Op de terugweg vaarde we door de mangrovebossen waar we wilde apen mochten voeren.ze kwamen op de boot om het fruit rustig van je aan te pakken.

Nu laten we het mooie koh Lanta weer achter ons en vervolgen onze trip voor alweer de laatste 2 bestemmingen in Thailand: koh Phi Phi en Phuket!

Op koh Phi phi aangekomen kwamen er al snel achter dat alles te lopen was! Beter, bespaard weer geld. Helaas hadden wij wel een Hostel bovenop een berg gekozen.. Maar we hadden wel een leuke hut. Savonds zijn we 'de stad' in gegaan. Wat begon met 4 op een rij, gingen over op limbodansen en touwtjespringen op het strand tijdens de beachparty! Hier hebben we ontdekt dat het aan brazilianen niet uit te leggen is hoe wij in nederland carnaval vieren.. Met onze Changover (chang is thais bier) Zijn we de volgende dag met een longailboat naar monkeybeach en Maya beach(voor de kenners:van de film THE beach) geweest. Heel mooi, en erg mooi gesnorkeld. Tussen de vissen in zwemmen was een geweldige ervaring! Next day: boot naar phuket.

Aangekomen in Phuket dachten we ook te lopen.. Maar gelukkig kregen we van een Amerikaanse vrouw een gratis lift aangeboden naar een hostel. Dit was 20 min rijden..
Phuket leek ons weinig te bieden, maar we hebben lekker gegeten bij locale, en met een gratis tour door onze taxi chauffeur hebben we toch mooie plekjes gezien! En: weten jullie waar cashewnoten vandaan komen? Wij wel!

Thailand laten we alweer achter ons. Vanaf morgen start ons avontuur in Maleisië.

Tot dan. Liefs weer van ons!!

• 17 Februari 2015 - 21:08

Marian:

Mooi reisverslag mogen jullie vaker doen.
    Veel plezier in Maleisië.
    Liefs marian ( mamoeska)

• 17 Februari 2015 - 22:51

Jolijn:

R.I.P zonnebril! Maar klinkt verder allemaal goed dames, geniet ervan!

• 24 Februari 2015 - 15:16

Oma :

Hoi Anouk, wat leuk dat je het zo naar je zin hebt en zoveel mooie dingen ziet en doet. Ik word goed op de hoogte gehouden. Gisteravond nog lekker bij je vader meegegeten, ik denk dat ik jouw portie heb gekregen :-) was heerlijk. Geniet van je mooie reis.

Liefs oma

• 24 Februari 2015 - 22:38

Christel:

Ach je zonnebril, ligt hij daar voor eeuwig in de waterval mooi te wezen... Geniet lekker verder dames!